Hizmet Sözleşmesi


Hizmet Sözleşmesi Şartları

A- Taraflar

Bir taraftan Cumhuriyet Blv. no:26 D:205 - Konak / İzmir adresinde bulunan Kamtur Seyahat Matba. ve İnş. A.Ş (kısaca ACENTA olarak anılacaktır) ile diğer taraftan, sözleşme ek belgelerinde adı soyadı yer alan ve tur / hizmetten faydalanacak olan kişiler (Kısaca Tüketici olarak anılacaktır) aşağıda belirtilen hususlarda tam bir anlaşmaya varmışlardır. İş bu sözleşmede yazılı olmayan hususlarda 1618 sayılı Seyahat Acenteleri Kanunu ve buna bağlı olarak çıkarılan Yönetmelikler, Tüzük Ve Genelgeler, Tebliğ ve Çizelgeler, 2634 S.K., IATA, IHA, UFTAA Konvansiyon Hükümleri ile uluslararası özel ve resmi sözleşmeler tatbik olunacaktır.

1.1 - Kayıt anında toplam tur hizmet bedelinin en az %25'i, bakiyenin ise turun başlamasından en geç 7 gün önce ödenmesi gerekmektedir. Anılan süreler içinde belirtilen ödemelerin yapılmaması halinde yapılan rezervasyon iptal edilerek, toplam hizmet bedelinin %25'i cayma tazminatı olarak tüketiciye fatura edilir.

1.2 – Promosyon, İndirimli, Özel Ürün hizmet satın alan tüketici, hizmet bedelinin tamamını rezervasyon tarihinde ödemekle yükümlüdür. Özel ürün ve hizmetlerde bakiyenin hizmetin başlamasından en geç 20 gün önce ödenmesi gerekmektedir. Cayma tazminatı 1.1 maddesi ile aynıdır.

B- Genel Hükümler

2.1 - Turun gerçekleştirilmesi için yeterli katılımcıya ulaşılamadığı takdirde, asgari 1 gün önce haber vermek şartıyla, acentemiz turu iptal etme hakkına sahiptir. Ve/veya muadil olmak kaydı ile başka bir acentaya devir edebilir, ortak tur yapabilir, kişisel verileri koruma kanunu kapsamı gereğince devir ettiği veya ortak tur yaptığı acenta/acentalar ile bilgileri paylaşabilir, acenta bu işlemleri yapacağını önceden tüketici ile paylaşmak zorunda değildir. Bu sözleşme ile tüketici bunu kabul etmiş sayılır.

2.2 - Acente, sözleşme konusu hizmetin başlangıcından sonra ortaya çıkan mücbir sebepler ve Tüketiciden kaynaklanan durumlar ile üçüncü kişilerin şahsi sorumluluklarından kaynaklanan hallerde sorumlu değildir. Sorumluluğu dâhilindeki hallerde, Tüketici aleyhine olan değişiklikleri TÜRSAB Kütahya Çizelgesi hükümleri uyarınca Tüketici bedel veya hizmet iadesi şeklinde tazmin edebileceği gibi aynı zamanda fiyata dâhil olmayan ve hizmet esnasında Tüketiciye verilen ek ve/veya alternatif düzenlemeler ile de telafi yoluna gidebilir. Ek veya ikame hizmetlerin Tüketici tarafından alınıp kullanılmış veya tüketilmiş olması Tüketicinin bedel iadesi ve tazminat haklarını ortadan kaldırır.

2.3 - Acentenin Sözleşmeye Kısmen ya da tamamen uymaması hallerinde ödenecek tazminatın hesaplanmasında TÜRSAB KÜTAHYA ÇİZELGESİ maddeleri uygulanır.

2.4 - Yerel otoriteler tarafından gezilmesine/gidilmesine herhangi bir sebeple izin verilmeyen gezi veya turlar yapılmaz. Bu gezi veya turların yapılamamasından acentemiz sorumlu tutulamaz.

2.5 - Oteller de özellikle 3 kişilik odalar da 3. Yatak standart yatak olmayabilir. Açılır yatak verilebilir.

2.6 - Tüketici; rehber, tesis, acente, ulaşım aracı yetkilileri ile sigorta şirketinin satın alınan hizmetle ilgili bildirdiği kurallara uyacağını, üçüncü kişilerin can, mal güvenliği ve huzuruna saygı duyacağını aksi takdirde hizmeti haklı nedenle alamayacağını ve hizmeti iade hakkının bulunmadığını kabul eder.

2.7 - Tüketicinin, ifa edilen hizmetin kusurlu olduğundan bahisle alınan hizmeti sonlandırması halinde, Acente yetkilisine ve konakladığı otele sona erme sebeplerini yazılı olarak bildirmek zorundadır. Aksi halde hizmeti alıp kullanmış sayılır.

2.8 - Satın alınan hizmete VİZE İŞLEMLERİ ve HİZMETLERİ dâhil değildir. Katılacakları tura ait ülkelere vizesi olduğunu beyan eden veya vize işlemlerini bizzat takip edeceğini beyan eden tüketici, vize işlemlerinin gerçekleşmesini ileri sürerek sözleşmeyi fes edemez sorumluluk tüketiciye aittir.

2.9 - Turlarımız da araçlar kişi sayısına göre tedarik edilmektedir. Tura gelecek olan aracın katılımcıya önceden bilgilendirmesi yapılmaz.

2.10 - Tur sırasında unutulan/kaybolan/çalınan eşyalardan acentemiz kesinlikle sorumlu değildir.

2.11 - Mevsimsel değişiklikler, yol çalışmaları, hava şartları, sizin hizmet alınımızdan önceki hizmette oluşan otel memnuniyetsizliklerine göre Kamtur web sitesinde yer alan tur programında, içerikler de değişiklik yapabilir. En son yayınlanan sirkü, bir öncekini geçersiz kılar.

2.12 - Hangi oda da kalacağınızı Kamtur'un belirleme imkanı yoktur, otel tarafından belirlenmektedir.

2.13 - Katılımcılar, araca bindikleri noktada bırakılır. Ayrıca farklı noktalarda duraklama/yolcu indirme yapılmamaktadır.

2.14 - Turlarda, hava, yol ve olağanüstü durumlardan ötürü değişiklik yapma hakkı, acentemizde saklıdır.

2.15 - Bölge yoğun olduğu Bayram gibi dönemler de sitede belirtilen otellerden farklı oteller de ve grup bölünmüş olarak konaklama yapabilir.

2.16 - Tüketicinin şikâyetçi olduğu hususları hizmetin ifası sırasında yazılı olarak Acente'ye bildirmesi iyi niyetli tüketicinin işbirliği yapma ve özenli davranma borcudur.

2.17 - Rehberimiz gerekli gördüğü durumlarda; programda her türlü değişikliği yapma hakkına sahiptir.

2.18 - Turlarımızda zorunlu seyahat sigortası yapılmaktadır. Doğum tarihi ve T.C. kimlik numarası, hes kodu ibrazı zorunludur. Acentemiz bu bilgileri teyit etmekle yükümlü değildir.

2.19 - Sözleşmede imzası bulunmayan ancak sözleşmeye konu hizmete katılan tüketici(ler), kendi adlarına kayıt yaptırmakla görevlendirdikleri tüketicilerin, bu Sözleşmeyi okuyup imzalaması ile sözleşme hükümlerini kabul ve taahhüt etmiş sayılırlar. Acente'nin sözleşmede imzası bulunan tüketici(ler)ye ödemiş olduğu fazla miktar ya da hizmet bedelinin tahsili için diğer tüketicilere rücu hakkı saklıdır.

2.20 - Yabancı ülke girişlerinde, giriş izni yetkisi o ülkenin pasaport polisine aittir ve herhangi bir geçerli neden göstermeksizin vize olsun olmasın,

ülkeye giriş izni vermeyebilir. Acente bu durumdan sorumlu tutulamaz.

2.21 - Paket tur hizmeti satın alındığı takdirde, paket turun eksik veya hiç ifa edilememesi halleri yasa gereğince sigorta ile teminat altına alınmıştır. Teminat kapsamı paket tur bedeliyle sınırlıdır.

2.22 - Yapılan görüşmeler de sözlü beyanlar esas alınmayacaktır. Tur programında yazan detaylar ve sizin mail yolu ile talepleriniz esas alınacaktır.

2.23 - Turun gerçekleştirilmesi için yeterli katılımcıya ulaşılamadığı takdirde, asgari 1 gün önce haber vermek şartıyla, acentemiz turu iptal etme hakkına sahiptir. Ve/veya muadil olmak kaydı ile başka bir acentaya devir edebilir, ortak tur yapabilir, kişisel verileri koruma kanunu kapsamı gereğince devir ettiği veya ortak tur yaptığı acenta/acentalar ile bilgileri paylaşabilir, acenta bu işlemleri yapacağını önceden tüketici ile paylaşmak zorunda değildir. Bu sözleşme ile tüketici bunu kabul etmiş sayılır.

2.24 - Tarifeli uçuşların öncesinde kalkış saatlerinin değişmesi/rötar durumlarında oluşan olumsuz haller Tüketicinin takibinde olup Kamtur'un hiçbir hal ve şartta sorumluluğu bulunmamaktadır.

2.25 - Katılımcıların bu bilgileri okudukları ve kabul ettikleri paket tur sözleşmesinde yazmakta olup, web sitesi güncellemelerini tüketici takip etmekle yükümlüdür. Web sitesi ve paket tur sözleşmesi ayrılmaz bir parçadır.

C- Yurtdışı Turlar (Genel Bilgilendirme):

3.1 - Yurtdışı turlarına katılmak isteyen katılımcıların tur programında belirtilen ülkelere giriş şartlarına uygun pasaport veya vizeye sahip olması gerekmektedir.

3.2 - Yurtdışı turlarında gideceğiniz ülkelerin para birimlerine göre para bulundurmanız gerekmektedir.

3.3 - Yurtdışı turlarında kahvaltı kültürü Türkiye'deki gibi değildir. Oteller'de her ülkenin kültürüne göre kahvaltı alacağınızı bilmeniz gerekmektedir.

3.4 - Turlar da, sınır kapılarında bekleme süreleri uzayabilir. Bundan Acente sorumlu tutulamaz.

3.5 - Ekstra turlara katılım sayısı en az 20 kişidir. 20 Kişi oluşmazsa ekstra turlar gerçekleşmeyebilir.

3.6 - Araçlarımız yeni model araçlar olup Teknobüs diye tabir edilen araçlardan değildir. Araçlarımız da tv ve wifi garanti edilmez.

3.7 - Covid-19 sebebi ile turların başlangıcında veya ülkelere girişlerdeki sorun ve aksaklıklardan Acente sorumlu tutulamaz.

3.8 - Satın alınan hizmete VİZE İŞLEMLERİ dahil değildir. Seyahat Acentasının vize alma taahhüdü yoktur.

3.9 - Vize işlemleri Tüketiciye(ve adına sözleşme imzaladığı şahıslara) ait olup Paket Tura içeriğindeki tüm ülkelerin vizelerinin temini bizzat Tüketici tarafından yapılacaktır. Tüketici iş bu paket tur sözleşmesini imzaladığı tarihte kendisine ve adına sözleşmeyi imzaladığı şahısların tamamı adına geçerli T.C. pasaportu bulunduğu ve iş bu pasaportların süresinin turun bitiş tarihinden itibaren 6 ay geçerli olduğu kabul ve taahhüt eder.

3.10 - Paket turun başlamasından 2 ay önce gerekli tüm belgelerin eksiksiz olarak Kamtur'a teslim edilmesi halinde ücreti mukabilinde Vize Danışmanlık hizmeti verilebilir. Vize işlemleri tamamen paket tur kapsamında gidilen ülkenin konsoloslukların inisiyatifinde olduğundan Kamtur’un, vize alınamamasından veya vizenin tur tarihine yetiştirilememesinden dolayı sorumluluğu yoktur. Konsolosluklardan gecikmelerden ve değişik aksamalardan Kamtur sorumlu değildir.

3.11 - Herhangi bir nedenle tur iptal edilmesi halinde konsolosluklar tarafından alınan vize harcı, masrafı ve vize hizmet giderleri dışında kalan bakiye müşteriye iade edilecektir.

3.12 - Vize alınması o ülkeye giriş garanti vermediğinden, gidilen ülkede herhangi bir sebeple içeri sokulmayan veya vizeleri tamam olmasına rağmen Türkiye’den çıkmasına izin verilmeyen müşterilere paket tur ücreti iadesi yapılmayacak olup bu durumdan doğacak zararlardan Kamtur sorumlu olmayacaktır.

3.13 - Tüketicinin, paket tur hizmeti sırasında kullanacağı ‘’Vize’’yi kendisinin alması/temin etmesi durumunda; vizenin paket tur hizmetinin başlangıcında giriş yapılan ilk ülkeden veya paket tur hizmeti sırasında en fazla konaklama yapılacak ülkeden alınması gereklidir Aksi halde; paket tur hizmeti sırasında, ilgili ülke Gümrüklerinde bulunan pasaport polislerinin Tüketiciyi ülkeye giriş yaptırmamasından Kamtur sorumlu olmadığı taraflarca gayri kabil rücu kabul edilmiştir.

3.14 - Paket turun herhangi bir sebepten ötürü iptali halinde; Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği 16. maddesi 4. fıkrası uyarınca vize ücreti iade edilemez.

3.15 - Tüketicinin iştirak edeceği paket tur hizmetinin gerçekleşeceği ülkenin konsolosluğu tarafından alınan vize başvuru ücretleri, harçları ve sair ödeme ve ücretlerin artması durumunda eski ücret ile yeni ücret arasındaki farkın(ücret artış tutarının) Tüketici tarafından gecikmeksizin nakden ve defaten Kamtur'a ödeneceği taraflarca kabul edilmiş olup Tüketicinin vize ücreti artışı sonrası oluşan fark ücretini Kamtur'a zamanında ödememesi nedeniyle Tüketiciye vize alınamaması ve paket tur hizmetine bu nedenle katılamamasından Kamtur sorumlu değildir.

3.16 - Katılımcıların bu bilgileri okudukları ve kabul ettikleri paket tur sözleşmesinde yazmakta olup, web sitesi güncellemelerini tüketici takip etmekle yükümlüdür. Web sitesi ve paket tur sözleşmesi ayrılmaz bir parçadır.

C- Diğer Hükümler:

4.1 - Sözleşmede imzası bulunmayan ancak sözleşmeye konu geziye katılan tüketici(ler), kendi adlarına kayıt yaptırmakla görevlendirdikleri tüketici(ler)nin Seyahat Acentesi aleyhine ve katılmış oldukları gezi ile ilgili dava ve takipler ve Seyahat Acentesi’ nin tüketiciye bu sözleşmede yazılı hususlar dışında bir bedel ya da tazminat ödemek zorunda kalması halinde, Seyahat Acentesi’ nin sözleşmede imzası bulunan tüketici(ler)ye ödemiş olduğu fazla miktar için rücu hakkı mahfuzdur. Bu geziye katılan tüketiciler, imzalamış olmasalar dahi, taraflar arasında geçerli olacak bu sözleşme şartlarını katalog ve ilanlar nedeni ile öğrenmiş, geziye bu sözleşme şartlarında katılmayı kabul etmişlerdir.

4.2 - Tüketicinin, başladığı turu hizmetin kusurlu olduğundan bahisle terk etmesi halinde, turu terk ettiğini Seyahat Acentesi yetklisine ve konakladığı otele sebepleri ile birlikte yazılı olarak bildirmek zorundadır. Aksi halde tüketici turu terk etmiş sayılmaz ve hizmeti alıp kullanmış addolunur.

4.3 - Tüketicinin satın aldığı tur programını şikayet ettiği halde sonuna kadar kullanması, şikayetçi olduğu hususlar ile ilgili ikame hizmet ve bedel iadesi gibi tazminat haklarını ortadan kaldırır.

4.4 - Tüketici, şikayetini öncelikle [email protected] tur firmasına bildirmek zorundadır. Şikayetlerini tüketici yanlızca Kamtur'a ait web siteleri, sosyal medya platformları yolu ile iletebilir. Kamtur'un, hiç bir şikayet sitesi ile anlaşması olmadığından belirtilen kanallar dışında bildirimde bulunamaz.

4.5 - Olası anlaşmazlıkların çözümünde TÜRSAB TAHKİM KURULU yetkilidir. Tüketici her türlü anlaşmazlığı TÜRSAB nezlinde çözüme ulaşması karşılıklı olarak kabul edilmiştir.

4.6 - Seyahat acentesinin kısmen veya tamamen yazılı taahhütlerini yerine getirmemesi halinde tüketiciye yapılacak geri ödeme miktarının TÜRSAB KÜTAHYA ÇİZELGESİ hükümlerine göre tespit olunacağı taraflarca karşılıklı olarak kabul edilmiştir.

D- İptal/İade/Değişiklik/Devir Hükümleri:

5.1 - Seyahat acentesi gerekli yolcu sayısı kadar kesin kaydın oluşmaması veya mücbir sebeplerden ötürü geziyi hareket tarihinden 1 gün önce iptal edebilir, bu durumda tüketicinin tazminat hakkı yoktur.

5.2 - Özel ürün, Uçaklı Turlar ve yurtdışı programlarda iptal iade ve devir hakkı yoktur.

5.3 - Promosyonlu/İndirimli ürünlerde tüketici satın almış olduğu ürüne ait iptal-değişiklik hakkına sahip değildir.

5.4 - Tüketici, günübirlik veya konaklamalı turlarda hizmetin başlamasına 4 Gün kalaya kadar iptal talep ettiğinde ödediği bedelin tamamı kendisine iade

edilir. Tüketici tarafından yapılan tarih değişiklikleri iptal hükmündedir.

5.5 - Tüketici, katılamayacağı turu 3 gün öncesine kadar bildirmek koşulu ile devir edebilir.

5.6 - Tüketici, iptal/iade talebini e-posta, yazılı olarak elden, faks veya kalıcı veri saklayıcısı ile acentaya ulaştırmak zorundadır.

G- Mücbir Sebep Halleri

6.1 - Mücbir sebep halleri resmi otoritelerin belirlediği şartlardır. Olumsuz hava koşulları, yol engeli, grev, terör, savaş, savaş ihtimali, öngörülemez teknik hususlar gezinin başlamasına veya devamına engel teşkil ediyorsa, taraflarca mücbir sebep olarak kabul edilir. Yolcunun veya birinci derece akrabalarının 10 günlük mutat iştigaline engel rahatsızlıkları ve/veya ölümleri de mücbir sebeptir.

H- Kişisel Verilerin Korunması

7.1 - Tüketici, Kamtur aracılığıyla işbu sözleşme kapsamında yaptırmış olduğu paket tur rezervasyonundaki bilgilerine istinaden tüm operatörlere her türlü SMS, e-posta ve sair bilgileri ile Kamtur'un özel reklam vb. hizmetler hakkında bilgi bildiriminde bulunabilir. Kamtur iş bu sözleşmenin imzalanması ve Açık Rıza Metni ile Tüketici tarafından kendisine iletilmiş olan her türlü kişisel veri(vize için gerekli evraklarda yer alan bilgiler, kimlik/pasaport bilgileri, iletişim bilgileri, telefon numarası, e-posta adresi, ikametgah adresi ve sair iletişim bilgileri, sağlık bilgileri, görüntü/ses kaydı/fotoğraf, kredi kartı bilgileri/hesap numaraları, biyometrik ve genetik veri, sağlık verisi dahil her türlü özel nitelikli veri) bakımından, 7 Nisan 2016 tarihinde yürürlüğe giren 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) gereğince, Veri Sorumlusu sıfatıyla, kişisel veri ve bilgileri kanunda açıklandığı çerçevede; elde edebilecek, kaydedebilecek, depolayabilecek, muhafaza edebilecek, hizmetlerini devam ettirebilmek amacıyla güncelleyebilecek, değiştirebilecek, yeniden düzenleyebilecek, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde üçüncü kişilere açıklayabilecek, devredebilecek, aktarabilecek, paylaşabilecek, sınıflandırabilecek, anonim hale getirebilecek ve kanunda sayılan diğer şekillerde işleyebilecektir.

7.2 - Ayrıca yukarıda 12.1. maddeye ek olarak Kamtur, Tüketici tarafından kendisi ile yapılmış olan SMS, e-posta ve sair her türlü yazışma ile telefon görüşmeleri dahil ses kayıt dosyaları ve diğer elektronik ortamlardaki kayıtlı bilgileri hukuksal işlemlerde kullanabilir.

7.3 - Kamtur, turlar ve etkinlikler sırasında çekilmiş fotoğraf ve videoları sosyal medya platformlarında yayınlama hakkına sahiptir. Tüketici, fotoğraf ve videolarının yayınlanmasını istemiyorsa bunu tur rehberine yazılı olarak (e-posta, whatsapp vb. gibi) bildirmek, toplu çekilen fotoğraf ve videolarda yer almaması gerekmektedir. Aksi durumda yayınlanan fotoğraflar ve videolar silinmeyeceği karşılıklı olarak kabul edilmiştir.